De Amstelveenlijn vanuit de lucht – laatste deel
Na bijna 2 jaar bouwen zijn de grote bouwwerkzaamheden aan de Amstelveenlijn klaar. In de komende periode vinden er nog diverse ‘kleinere’ werkzaamheden zoals het plaatsen van verkeerslichten plaats. Dit keer de laatste vlucht over Ouderkerkerlaan tot en met opstelterrein. Kijkt u met ons mee?
MB Josephus Jitta
Is de fiets weer bruikbaar vanaf Amsterdam zuid richting Amstelveen Sportlaan te gaan ?
Schrijf een reactieMark
Beter dan een tijd terug, nog altijd veel slechter dan vroeger.
Schrijf een reactieDe nieuwe fietspaden staan onder water bij nat weer. Bij droog weer is het water weg, maar blijft de gladde klei over. De oude fietspaden zijn schots en scheef omdat er geen onderhoud is gedaan tijdens de sluiting. Stenen staan schuin omhoog, dat soort zaken. Het blijft dus heel goed opletten, maar de omleidingsroutes zijn nu in ieder geval verdwenen.
Danielle Opdam
@MB Josephus Jitta zoals Mark aangeeft zijn de fietspaden weer bruikbaar.
Schrijf een reactieMark
@Danielle Opdam “bruikbaar” vind ik een groot woord. Ik begrijp dat het waterprobleem bij de nieuwe fietspaden bekend is en blijkbaar niet direct op te lossen is. Maar het zou wellicht helpen als de fietspaden na flinke regen klei-vrij gemaakt werden.
Schrijf een reactieCees Wolterman.
Bij de halte Sacharovlaan staat nog steeds een hek, bij de nieuwe oversteek via een brug naar het industrie terrein. Kan deze weg gehaald worden? Deze doorgang zorgt voor een stuk minder lang lopen vanaf eindpunt bus 55 naar het noordlijke stuk van Westwijk (richting Beneluxbaan).
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@Cees Wolterman: Dank voor de tip. We zijn aan het kijken of we dit hekwerk op korte termijn kunnen verwijderen.
Schrijf een reactieAnoniem
Verder is er geen touw aan vast te knopen over de snelheden die mogen worden gereden op de Benderslaan. Over de gehele lengte staan langs deze weg borden met 50 er op terwijl er op diversen plaatsen ter hoogte van deze borden 70 op de rijbanen staat aangegeven. Totaal verwarrend niet waar?
Schrijf een reactieAnoniem
Excuus, door een automatische typfunctie kwam er Benderslaan te staan. Ik bedoel natuurlijk de Beneluxbaan. 50 of 70 zou op de Benderslaan belachelijk zijn😀
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@anoniem: Voor de werkzaamheden aan de Beneluxbaan zijn twee jaar geleden alle wegvakken waar 70 gold verlaagd naar 50. Momenteel is de maximum snelheid op de gehele Beneluxbaan 50 km/u. Voorlopig blijft dit zo, omdat veel weggebruikers moeten wennen aan de nieuwe situatie. De gemeente Amstelveen is op dit moment bezig met het aanbrengen van extra bebording: na iedere kruising of toerit staan of komen borden met 50. De markering op de rijbanen met 70 wordt in de komende weken weggehaald.
Schrijf een reactieAnoniem
Beste Daniëlle, Heel fijn dat je dit aangeeft. Vreemd dan dat de nummers 70 dan voor de ombouw niet zijn weggehaald. De gemeente ook al beterschap maar resultaten blijven uit. Kunnen jullie iets bereiken hier mee?
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@Cees Wolterman: de hekwerken worden uiterlijk 30 november verwijderd. We kijken of dit al eerder mogelijk is.
Schrijf een reactieJ.M. van der Vegt
Komt er bij de kruising van de trambaan met de J.C. van Hattumweg, meer dan alleen een licht? Het kruispunt is niet overzichtelijk en met name als fietser zie je de tram niet aankomen. Ik vind het nu een gevaarlijke situatie.
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@J.M. van der Vegt: er komen bij deze kruising met de trambaan geen aanvullende maatregelen. Mocht het verkeerslicht niet werken, dan steekt de tram stapvoets het kruispunt over.
Schrijf een reactieAnoniem
Beste medewerkers van het projectteam Amstelveenlijn, Voor wat betreft verkeersmaatregelen is de Beneluxbaan nu een grote warboel. In de richting van Amsterdam merkte ik gisteren vanaf de oude halte Marne tot aan Uilenstede dat er definitieve borden met 50km per uur er op zijn geplaatst. Dit ook op de stukken waar 70 gereden mag of mocht worden. Echter zijn deze borden minuscuul en nauwelijks zichtbaar. Vervolgens staan er grote witte getallen 70 op de weg gemarkeerd dus wat is het nou precies? Nagenoeg niemand houdt zich hier aan de snelheid en eerlijk gezegd begrijp ik er ook niets meer van!
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@Anoniem: Voor de werkzaamheden aan de Beneluxbaan zijn twee jaar geleden alle wegvakken waar 70 gold verlaagd naar 50. Momenteel is de maximum snelheid op de gehele Beneluxbaan 50 km/u. Voorlopig blijft dit zo, omdat veel weggebruikers moeten wennen aan de nieuwe situatie. De gemeente Amstelveen is op dit moment bezig met het aanbrengen van extra bebording: na iedere kruising of toerit staan of komen borden met 50. De markering met 70 wordt nog weggehaald.
Schrijf een reactieAnoniem
Dank je wel Danielle voor deze berichtgeving!
Na het plaatsen van deze borden had de gemeente de markeringen op de weg met 70km per uur dan gelijk moeten weghalen. Het daar is nu een wirrenwar aan snelheden en de nieuw geplaatste borden met 50km per uur er op zijn veel te klein om op te merken en van ver af te nauwelijks lezen. Elders op de Beneluxbaan staan veel grotere borden met 50km per uur er op. Vrijwel niemand ziet het gebeuren dat er dan ook 50km gereden gaat worden omdat er elders op de 50km stukken van de Beneluxbaan dat nu ook niet gebeurt. Verder is het trotoir tussen de halte Sportlaan en de oude halte Marne (nabij de Wielerbaan) ook nog steeds niet af. Vandaag trof ik maar liefst 5 mensen aan die daar zonder mondkapjes op en afstand van elkaar hielden aan het werk op dit trotoir maar echt opschieten doet het al weken niet. Tot slot is al een aantal weken maar een rijbaan beschikbaar tussen de onderdoorgang met de Sportlaan en de kruising met de Gondel zonder werkzaamheden te hebben opgemerkt. Maar enkel zijn er tussen 28-09-2020 en 02-10-2020 werkzaamheden verricht rond om de kruising met de Gondel.
Kan ook hier meer duidelijkheid over worden gegeven?
Vriendelijk dank alvast!
Schrijf een reactieAnoniem
De gemeente beloofde al de hele ombouw periode de getallen 70km per uur van de wegen te verwijderen maar dit is nooit gebeurd. Vreemd dan dat wij weggebruikers verward hier mee raken he?
Schrijf een reactieAnoniem
@anoniem, Als de borden en de tekens op de straat elkaar tegenspreken geld automatisch wat op de borden staat. je zou dus niet verward moeten raken als automobilist. Denk zelf dat de meeste mensen het expres negeren omdat het complete onzin is.
Schrijf een reactieAnoniem
Ik ben het daar ook mee eens maar er zijn altijd mensen die er niks van begrijpen. 50km per uur rijden op de Beneluxbaan is naast velen voor mij ook haast niet vol te houden. Hebben ze wat aan de doorgaande verkeersstremming gedaan, verlagen ze de snelheidslimiet!
Schrijf een reactieJurian
Kleine correctie, er staat dat de halte Westwijk er mooi bij ligt. Maar die foto is van de halte Sacharovlaan
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@Jurian: Scherp opgemerkt. Dank hiervoor. Ik heb het aangepast.
Schrijf een reactiePerkamentus antiquarius
Ergo, een luchtfoto van halte Westwijk houden we tegoed?
Schrijf een reactieWendy van der Meulen
@Perkamentus antiquarius: Helaas hebben we van Westwijk geen close up luchtfoto. De halte is wel te spotten op de foto van de Sacharovlaan met een doorkijk naar het opstelterrein.
Schrijf een reactieAnoniem
Hoe zit met met kosten van een tramrit als je deze vergelijkt met die van m51? Als je van tram 25 overstapt naar m51 betaal je dan overstap kosten?
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@Anoniem: u kunt dit het beste vragen bij de GVB Klantenservice.
Schrijf een reactieHans Westerink
Ik denk dat ik het antwoord weet op basis van ervaring: bij een overstap van GVB op GVB betaal je de tweede keer (dus het inchecken na de overstap) niet het instaptarief.
Schrijf een reactieRob
Zelf als je overstap maakt van alle stad-en-streekvervoer (dus alles behalve trein) naar alle andere stad-en-streekvervoer, betaal je geen tweede instaptarief. Dat heet ook als je van Connexxion of EBS naar GVB maakt, of zelf GVB naar GVB. Je mag ook zo veel overstappen als je wil maken (dus een reis vanaf Waterland naar Uithoorn met EBS>GVB 52>GVB 25>Connexxion mag ook.
Schrijf een reactieAlain
Wanneer (datum) zijn deze foto’s genomen?
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@Alain: Deze foto’s zijn in augustus 2019 en 2020 genomen.
Schrijf een reactieMariann
Wanneer is alles klaar?
Schrijf een reactieDanielle Opdam
@Mariann: Wat bedoelt u met alles? Het merendeel van de werkzaamheden is reeds afgerond. Daarnaast zijn er nog wel werkzaamheden om restpunten en dergelijke weg te werken. Ook wordt er aan de onderdoorgangen bij onder andere de voormalige halte Amstelveen Centrum en Onderuit gewerkt. Deze werkzaamheden lopen nog door in 2021. Lijn 25 gaat ondanks deze ‘kleinere’ werkzaamheden op 13 december 2020 rijden.
Schrijf een reactie