Home Over het project Werkzaamheden en planning Archief & Zoeken Contact English
Afbeelding

Ombouwen verkeerssituatie Sportlaan (also English info)

Danielle Opdam | donderdag 14 mei 2020
Danielle
vrijdag 31 juli 2020

Sportlaan deels open

We balen er flink van, maar door het warme weer is het asfalt op de rotonde nog te warm om de belijning aan te brengen. Hierdoor is de openstelling van de rotonde voor auto’s en fietsers verschoven van vrijdag 31 juli einde middag naar zondag 2 augustus (VITAL werkt dit weekend door). Het voetpad aan de zuidkant van de rotonde is wel open. Fietsers met de fiets aan de hand kunnen hier eveneens oversteken. Verdere planning: op maandag 3 t/m vrijdag 7 augustus gaat Sportlaan-oost tijdelijk dicht. VITAL voert dan straatwerk uit en plaatst de lichtmasten. Het verkeer wordt ter plaatse omgeleid. Fietsers en voetgangers kunnen gebruik maken van de zuidkant van de rotonde. Op vrijdag 7 augustus is de rotonde helemaal open. De fietspaden langs de Beneluxbaan zijn uiterlijk vrijdag 14 augustus open. De fietsdoorsteek bij de Mont Blanc komt vanaf dan te vervallen. De afsluiting bij de Maarten Lutherweg gaat zaterdag 15 augustus open.

Het kruispunt Sportlaan opent naar verwachting vrijdag 31 juli 2020. Om dat te realiseren start VITAL in juni met het ombouwen van de verkeerssituatie: het aansluiten van de nieuwe wegen op de bestaande wegen. Wat houden deze werkzaamheden in en wat merkt u ervan?

Waar VITAL nu nog aan het afbouwen is, starten ze in het weekend van 6 juni met het ombouwen van de verkeerssituatie. Vrijdag 31 juli gaat kruispunt Sportlaan helemaal open voor al het verkeer. OV-reizigers kunnen in december 2020 gebruik maken van de nieuwe halte Sportlaan.

Het ombouwen gaat gepaard met veel wisselende verkeerssituaties en helaas veel hinder voor het verkeer. Welke verkeerssituaties kunt u verwachten? We lichten ze hieronder allemaal toe. Alle kaartjes staan ook in een makkelijk af te drukken bijlage helemaal onderaan dit artikel. English information is also at the bottom of this article.

Wat gaat u er verder van merken?

Online informatieavond donderdag 28 mei

Nu we geen fysieke bijeenkomsten kunnen houden, nodigen we u graag uit voor onze online informatieavond op donderdag 28 mei tussen 19.00 en 20.00 uur. We doen dat ‘live’ via onze Facebook pagina. Het enige wat u hiervoor nodig heeft is een Facebook account, zodat u onze pagina kunt bekijken. Tijdens dit uur kunt u via de reageerfunctie ‘live’ vragen stellen. De uitzending is naderhand ook terug te bekijken.

Documenten

Vond u dit artikel nuttig?

%Nuttig
van de mensen vonden dit nuttig.
13 augustus 2020 | 18:41

Deborah Demarteau

Waarom is de ingang naar de Maarten lutherweg nog steeds niet open… het asfalt ligt er, alleen de tegels van de op en afrit niet. Volgens jullie planning zou die open moeten zijn en jullie hebben ook nog niets online hier gezet over wanneer deze eindelijk weer open gaat. So much voor duidelijke communicatie. Gaat deze inrit überhaupt binnenkort nog open?

Schrijf een reactie
0
+1
14 augustus 2020 | 14:13

Wendy van der Meulen

@Deborah Demarteau: Nog heel even geduld alstublieft, naar verwachting wordt vanavond rond een uur of tien alles opengesteld: resterende fietspaden en Maarten Lutherweg. Een combinatie van factoren, waaronder het warme weer, hebben helaas voor vertraging gezorgd.

Schrijf een reactie
+1
14 augustus 2020 | 16:37

Deborah Demarteau

Had dat dan in ieder geval gecommuniceerd, het voelde net alsof jullie het feit dat deze nog niet open was probeerde te negeren.
Heb meerdere keren hier gekeken en er stond niets terwijl er voor alle andere langere afsluitingen dit wel gecommuniceerd werd. Meten met twee maten noem ik het

Schrijf een reactie
0
+1
14 augustus 2020 | 19:50

Wendy van der Meulen

@Deborah Demarteau: Anders dan vanmiddag aangegeven gaat de Maarten Lutherweg vanavond helaas niet open. Het huidige bericht is dat VITAL het resterende werk morgen af maakt en de weg dan weer openstelt. Wat betreft uw communicatiepunt: dat was zeker niet onze bedoeling. Bovenaan dit artikel staat een update, maar per ongeluk stond de Maarten Lutherweg nog met de datum van 7 augustus. Dat hebben we zojuist alsnog aangepast.

Schrijf een reactie
+1
15 augustus 2020 | 19:57

Nico

Waarom is bij de Ouderkerkerlaan aan de westzijde het fietspad nog afgesloten, terwijl ik er vanaf de Sportlaan gewoon op mag?

Schrijf een reactie
0
+1
18 augustus 2020 | 14:12

Danielle Opdam

@Nico: ik heb het voor u nagevraagd en het westelijke fietspad onder de Ouderkerkerlaan is nog afgesloten tot eind augustus. Dit zijn werkzaamheden die BAM in opdracht van gemeente Amstelveen uitvoert. Daarnaast zijn er op de fietspaden in de buurt van de Amstelveenlijn nog wel wat werkzaamheden zoals het aanvullen van bermen (dat wordt begeleid door verkeersregelaars).

Schrijf een reactie
+1
13 augustus 2020 | 17:56

Anoniem

Blijkt dat dit veel langer gaat duren dan tot voorjaar 2021, maar tot maar liefst najaar 2022!

Je kan dan een mooie infrastructuur aanleggen mar als verder op op de lijn er van alles niet goed gaat, is dat vreemd.

Hier wordt BEWUST lijn 5 gekozen om in te korten en niet lijn 3. Dit is nl. op het traject van LIJN 3 en NIET van LIJN5. Dus ja de brug moet worden onderhouden maar normaal zou LIJN 3 worden ingekort. Die keuze is raar. Maar goed 2,25 jaar zal het zo zijn want pas november 2022 (!) klaar. GVB/Vervoerregio antwoorden niet op dit soort dingen.

Schrijf een reactie
0
+1
13 augustus 2020 | 19:30

Anoniem

Beste anoniem, Daniëlle, Wendy en ook andere mensen hebben vandaag al eerder aangegeven dat klachten, reacties en dergelijke op https://www.gvb.nl/ en https://vervoerregio.nl/ kunnen worden doorgegeven. Dit is een site voor alleen het project Amstelveenlijn!

Schrijf een reactie
0
+1
14 augustus 2020 | 16:52

Nick

Die keuze is niet raar want de trams van lijn 3 kunnen geen gebruikmaken van het kopeindpunt in de Marnixstraat. Alleen de tram van lijn 5 kunnen dat op dit moment.

Als GVB deze constructie niet uitvoert komt het hele stuk Frederik Hendrikplantsoen – Zoutkeetsgracht zonder tramverbinding te zitten i.p.v. alleen het stuk Haarlemmerplein – Zoutkeetsgracht. Binnen deze constructie houdt zelfs het drukke Haarlemmerplein op redelijke loopafstand nog een tram.

Het komt misschien als een schok maar GVB en de VRA moeten aan meer belangen denken. Niet alleen aan Amstelveners met een slachtoffercomplex omdat ze een tijdje niet rechtstreeks naar het Westerpark met lijn 5 kunnen. Zo is het ook wel prettig als de bewoners op het traject Marnixsplein – Zoutkeetsgracht zo goed mogelijk ov houden gedurende de werkzaamheden. De gekozen oplossing waarborgt dat het beste, met minimaal ongemak voor de grootste groep reizigers. Daar draait het om.

Als je dit alles niet wilt begrijpen houdt het op.

Schrijf een reactie
0
+1
14 augustus 2020 | 16:54

Nick

*Frederik Hendrikplantsoen – Zoutkeetsgracht moet Marnixplein – Zoutkeetsgracht zijn.

Schrijf een reactie
0
+1
15 augustus 2020 | 15:35

Sander

Inderdaad Nick, na aanhoudende antwoorden van diversen mensen dat deze site bedoeld is voor de Amstelveenlijn, blijven mensen maar zeuren over de omleidings routes van de lijnen 5 en 3. Veel mensen willen blijkbaar niet begrijpen dat het GVB en de VRA daar voor zijn. En inderdaad, op een gegeven moment houdt het gewoon op maar het is zeer vervelend voor anderen die het wel begrijpen en zeker voor het projectteam!

Schrijf een reactie
0
+1
13 augustus 2020 | 15:41

Anoniem

Wat heerlijk weer zo een onverwachte aankondiging! Tram 5 gaat per 19 augustus aankomende NIET meer naar WESTERPARK, maar naar de Eerste Marnixdwarsstraat! En dat tot voorjaar 2021, oftewel juni 2021. Tram3 gaat wel naar Van Hallstraat. En zo gaat dat dan. Dat beloofd wat komende jaren voor als ook allerlei andere bruggen aan de beurt zijn. Leve het OV tussen Amsterdam en Amstelveen en de Amstelveenlijn 😉

https://www.amsterdam.nl/projecten/werkzaamheden/werkzaamheden-bullebak-bullebakssluis/bullebak-afsluiting/

Schrijf een reactie
0
+1
13 augustus 2020 | 15:47

Anoniem

sowieso snap ik niet waarom Tram 5 niet gewoon blijft doorrijden! Immers de route van Tram 3 wordt onderbroken, niet van Tram 5. Of zijn er plannen om de route van Tram 5 definitief anders te doen of in te korten?? Misschien dat het projectbureau Amstelveenlijn hier iets op kan zeggen!?

Schrijf een reactie
0
+1
13 augustus 2020 | 15:57

Nick

Lekker mensen die een een aankondiging van de aankondiging verwachten zodat de aankondiging minder onverwacht is.

Deze website gaat over de vernieuwing van het traject Station Zuid – Amstelveen Westwijk/Uithoorn. Om van alle omleidingen, gepland of ongepland, op de hoogte te blijven kan je terecht op gvb.nl

Verder is het gewoon een hele nette oplossing die door alle partijen zijn bedacht: tram 5 kan op het overgrote gedeelte van de route zonder verstoringen blijven rijden. Er wordt zelfs een kopeindpunt in de Marnixstraat aangelegd om dit mogelijk te maken. Alle grote trekpleisters met uitzondering van het Westerpark blijven vanuit Amstelveen ongewijzigd bereikbaar. Alleen voor de eerder genoemde zul je moeten overstappen. Nou boehoe… Die brug moet nou eenmaal vervangen worden.

Schrijf een reactie
0
+1
13 augustus 2020 | 16:01

Nick

@Anoniem De eindpunten van tram 3 en 5 worden omgewisseld omdat in de Marnixstraat een kopeindpunt komt. De tweerichtingstrams van lijn 5 kunnen daar stoppen en terug rijden, de eenrichtingstrams van lijn 3 hebben een keerlus nodig. GVB beschikt (nog) niet over genoeg tweerichtingstrams om beide lijnen uit te baten met tweerichtingstrams. Binnen deze oplossing wordt een zo min mogelijk stuk langere tijd tramloos.

Schrijf een reactie
0
+1
13 augustus 2020 | 16:44

anoniem

Inderdaad Nick, Deze site gaat over de ombouw van de Amstelveenlijn en niet over al het andere voor wat betreft het ov in Amsterdam e.o. Zie nogmaals wat Wendy en Danielle al vaker hebben gezegd: https://www.gvb.nl/ en https://vervoerregio.nl/. Daar kunnen de klachten, vragen, reacties en dergelijke worden voorgelegd/ingediend.

Schrijf een reactie
0
+1
13 augustus 2020 | 17:18

Danielle Opdam

@anoniem en Nick: dank voor jullie reacties. Wij gaan inderdaad over de ombouw van de Amstelveenlijn en niet over het overige OV in Amsterdam e.o. Vragen hierover kunnen het beste aan GVB of Vervoerregio Amsterdam gesteld worden.

Schrijf een reactie
+1
13 augustus 2020 | 17:52

Nick

@Danielle Graag gedaan. Wel een kleine kanttekening bij wat je schrijft: de Vervoersregio reageert niet op vragen van lezers op wijnemenjemee.nl en op mails hoef je veelal ook geen reactie te verwachten of pas heel wat maanden later. GVB is wel goed bereikbaar.

Schrijf een reactie
0
+1
13 augustus 2020 | 19:37

Ronald

Nick, inderdaad wat jij al aangaf! De vervoerregio reageert nergens op. Volgens een automatische telefoonbeantwoorder van de Vervoer Regio Amsterdam (VRA) is hun kantoor gesloten in verband met de Corona. Onprofessioneel! E-mails kunnen toch automatisch worden doorgezonden naar thuiswerkenden? Het GVB antwoord immers ook!

Schrijf een reactie
0
+1
7 augustus 2020 | 09:23

F. Dijkstra

Aangezien antwoord uitblijft, stel ik de vraag nog maar een keer:

Kan de fiets doorgang bij de Mont Blanc niet permanent worden? Dit is een uitstekende voorziening voor de bewoners aan de Alpen Rondweg en omgeving

Schrijf een reactie
0
+1
7 augustus 2020 | 10:06

Danielle Opdam

@F. Dijkstra: ik heb uw vraag uitgezet bij de gemeente Amstelveen. De gemeente gaat hier namelijk over. Vanwege vakanties kan het zijn dat het antwoord wat langer op zich laat wachten. Zodra ik meer weet, hoort u van mij.

Schrijf een reactie
+1
7 augustus 2020 | 13:34

F. Dijkstra

Bedankt!

Schrijf een reactie
0
+1
3 september 2020 | 18:41

F. Dijkstra

Hallo, heeft u al een antwoord van de gemeente?

Schrijf een reactie
0
+1
4 september 2020 | 14:55

Danielle Opdam

@F. Dijstra: helaas nog niet. Ik ben nog steeds in afwachting van een antwoord.

Schrijf een reactie
+1
4 september 2020 | 15:52

Danielle Opdam

@F. Dijkstra: ik heb van de gemeente Amstelveen begrepen dat deze fiets doorsteek door VITAL wordt weggehaald. Het staat niet op de planning van de gemeente om deze doorsteek permanent aan te leggen.

Schrijf een reactie
+1
13 september 2020 | 21:10

F. Dijkstra

Bedankt, hij is al weg. Een feitelijk antwoord van de gemeente zonder reden of in te gaan op de vraag. Dit hadden we al begrepen, de vraag aan hun was: kan het niet anders? Maar het is al te laat…

Schrijf een reactie
0
+1
6 augustus 2020 | 07:49

Steph

De link van nieuwste artikel op deze site werkt niet. Je komt dan weer op zelfde pagina terecht, kan dit gefixt worden? 🙂

Schrijf een reactie
0
+1
6 augustus 2020 | 10:33

Wendy van der Meulen

@Steph: De link doet het nu.

Schrijf een reactie
+1
6 augustus 2020 | 16:54

Steph

Bedankt

Schrijf een reactie
0
+1
5 augustus 2020 | 12:34

F. Dijkstra

Waarom kan de fiets doorgang bij de Mont Blanc niet permanent worden? Dit is een uitstekende voorziening voor de bewoners aan de Alpen Rondweg en omgeving

Schrijf een reactie
0
+1
3 augustus 2020 | 09:43

Anoniem

Vanmorgen was ook de rotonde dicht in plaats van alleen Sportlaan oost. Wat is nou precies de planning, want er is nergens gecommuniceerd dat ook de rotonde zelf weer dicht zou zijn. Met veel bravoure communiceren dat de rotonde open is om hem vervolgens een halve dag later weer dicht te gooien?

Schrijf een reactie
0
+1
3 augustus 2020 | 10:45

Danielle Opdam

@Anoniem: tot en met vrijdag 7 augustus is Sportlaan-oost tijdelijk dicht. VITAL voert dan straatwerk uit en plaatst de lichtmasten. Het verkeer wordt ter plaatse omgeleid. Fietsers en voetgangers kunnen gebruik maken van de zuidkant van de rotonde. Op vrijdag 7 augustus is de rotonde helemaal open. Ook de afsluiting bij de Maarten Lutherweg is dan voorbij. De fietspaden langs de Beneluxbaan zijn uiterlijk vrijdag 14 augustus open. De fietsdoorsteek bij de Mont Blanc komt vanaf dan te vervallen.

Schrijf een reactie
+1
7 juli 2020 | 12:43

anoniem

https://www.amstelveen.nl/bestuur-organisatie/persbericht/fietspaden-langs-beneluxbaan-stap-voor-stap-weer-open

Zo dus op 17 juli 2020 kan Amstelveen-Noord eindelijk weer volledig gebruik maken van de fietspaden. En dus miv NU ook de delen tot Oranjebaan behoudens oostkant tussen Zonnestein en Kronenburg.

Schrijf een reactie
0
+1
6 juli 2020 | 13:31

anoniem

De vervoerregio heeft dit waarschijnlijk zo besloten en misschien wel geopperd aan het GVB dit zo te doen. Het projectteam kan hier niks aan doen.

De klachten (heb ik al gedaan) kunnen beter worden ingediend aan: https://www.gvb.nl/ En https://vervoerregio.nl/ Wellicht wordt je dan van het kastje naar de muur gestuurd omdat zij elkaar verantwoordelijk stellen.

Schrijf een reactie
0
+1
6 juli 2020 | 19:46

anoniem

bedankt voor de links. Ik hoop dat veel mensen gaan melden dat er kaartautomaten op meer haltes moeten komen. misschien gebeurd het ook dan

Schrijf een reactie
0
+1
5 juli 2020 | 15:46

anoniem

Can you please consider installing a ticket vending and ov chipkaart top up machine at zonnestein.

Thanks in advance.

Schrijf een reactie
0
+1
5 juli 2020 | 21:48

anoniem

de automaten om kaarten te kopen op het perron zijn naar mijn mening ook echt nodig. Bij andere trams in Amsterdam kunnen de kaarten in de tram gekocht worden, maar dat kan niet in tram 25.

Schrijf een reactie
0
+1
6 juli 2020 | 10:55

anoniem

Er wordt gewoon niet nagedacht over dat heel veel mensen (met haast) de perrons op komen geen kaartje kunnen kopen en naar een winkel moeten lopen. Om bijvoorbeeld 6:00 is dat ook niet mogelijk. Bovendien levert dat de mooi geplande reis een hoop vertraging op. En gaat dat oude dametje nou echt even op internet en een app downloaden om alles te regelen?

Schrijf een reactie
0
+1
6 juli 2020 | 11:28

anoniem

mensen met haast … serieus?

Schrijf een reactie
0
+1
6 juli 2020 | 13:05

anoniem

Dat zijn mensen (toeristen) die niet wetende 10 minuten voor vertrek van huis naar de halte lopen en geen kaartje hebben. Dan ben je de Sjaak als de winkels (als die toevallig nog een verkooppunt hebben) nog gesloten zijn. In lijn 5 en 6 kunnen wel kaartjes worden gekocht dus heel vreemd dan op lijn 25 straks niet!

Schrijf een reactie
0
+1
7 juli 2020 | 09:49

Harold Topper

Navraag bij GVB heeft opgeleverd dat kaartverkoop in het voertuig wel degelijk mogelijk is op lijn 25. De plaatsing van kaartautomaten/oplaadpunten op haltes valt onder de verantwoordelijkheid van GVB. GVB stelt op basis van verkoopcijfers vast op welke haltes automaten geplaatst worden.

Inquiries with GVB have made clear that ticket sales in the tram will be possible on line 25. The placement of ticket vending machines/charging points at stops is the responsibility of GVB. They determine the locations where machines will be placed based on sales figures.

Schrijf een reactie
0
+1
7 juli 2020 | 11:29

anoniem

Uit een investeringslijst kwam ook naar voren dat GVB bezig is met een “Servicebalie Light” voor de 15G-trams.

Schrijf een reactie
0
+1
7 juli 2020 | 12:25

anoniem

Als antwoord van het GVB kreeg ik als antwoord: Uit uw e-mail begrijp ik dat het u is opgevallen dat de kaartautomaten op veel haltes van de Amstelveenlijn niet terug zijn gekomen. Graag had ik u hierover telefonisch willen spreken, maar helaas kon ik u telefonisch niet bereiken. U ontvangt daarom deze e-mail.

De nieuwe Amstelveenlijn wordt eind 2020 in gebruik genomen. Mijn verwachting is dat op dat moment ook alle haltes uitgerust zijn met op zijn minst één automaat per halte. Om ervoor te zorgen dat dit extra aandacht krijgt van de afdeling die verantwoordelijk is voor de kaartautomaten heb ik uw e-mail doorgestuurd naar de betreffende afdeling.

Schrijf een reactie
0
+1
1 juli 2020 | 14:26

anoniem

https://www.amstelveensnieuwsblad.nl/reader/59617#p=4

Grappig toch dat u in het Amstelveens Nieuwsblad de verkeerde plaatjes afdrukt. Het plaatje geeft Rembrandtwegsituatie aan, terwijl het een plaatje rondom de Sportlaan moet zijn. Tweede keer fout in de krant!

Schrijf een reactie
0
+1
1 juli 2020 | 14:41

Danielle Opdam

@anoniem: dank voor de melding. Er is helaas voor de 2e keer een foutje in geslopen. In de digitale versie past de gemeente Amstelveen het aan. We gaan er beter op letten.

Schrijf een reactie
+1
2 juli 2020 | 09:14

anoniem

grappig dat het weer gebeurd en och de Sportlaan hangt er toch een beetje bij. alles voor Noord Amstelveen . terwijl de kruising Sportlaan/Beneluxbaan zo belangrijk is en drukker dan die 2 andere kruispunten.

Schrijf een reactie
0
+1
3 juli 2020 | 09:34

Jan

@anoniem; ik kan me ook niet van deze indruk ontdoen de afgelopen jaren dat Zuid voortdurend genaaid wordt (tram heel de tijd uit de lucht terwijl Noord aan hoge meerkost bleef doorrijden, ook na de werken 2 trams krijgt, Stadshart heeft geen halte meer vanuit Zuid komende, meer en meer hoge torens in Zuid etc …), maar dat probleem ligt bij de gemeente en niet bij VITAL/project team, zij verdienen dus die negativiteit niet mijns inziens.

Schrijf een reactie
0
+1
3 juli 2020 | 23:37

anoniem

@Jan, dat wist je toch al. 3 haltes weg in amstelveen zuid en 1 in amsterdam. geen in amstelveen noord (centrum was meer voor mensen uit amstelveen zuid), en dan hoor ik nog steeds geklaag dat de haltes kronenburg en zonnestijn te ver van elkaar liggen. In noord zijn alle haltes er nog terwijl sommige ook echt dicht bij elkaar lagen en de tram daar veel vaker rijd.

Het is niet alleen hierbij, maar ook qua bussen. Bus 300 reed een zuidelijkere route en rijd nu weer via noord (2 haltes weg voor 1), met het nieuwe viaduct bij ouderkerkerlaan is deze route nu een stuk geschikter voor de bus. Ook de nachtbus die naar brink ging is weg. Voor de zuidoostkant (gondel-brink) is er dus geen nachtvervoer meer.

Om eerlijk te zijn begrijp ik de beslissingen deels ook wel, de meeste mensen in lijn 51 stapten in noord uit/in (in zuid was de lijn soms best leeg).

Ik denk dat het langzaam beter wordt voor zuid, een paar oude buslijnen zijn terugkomen (199 doorgetrokken en 149 terug). De tram wordt gelukkig zo aangelegd dat een tram van zuid naar stadshard mogelijk is en misschien komt deze er wel als de uithoornlijn af is en de vraag hiervoor stijgt. De dienstregeling kan dan nog aangepast worden.

Schrijf een reactie
0
+1
6 juli 2020 | 07:44

Jan

Wat je benoemt herken ik ook; benieuwd of Stadshart inderdaad een halte voor Zuid zou worden, en/of Ouderkerkerlaan viaduct een belangrijkere rol gaat krijgen (het is alvast groter gemaakt dan de huidige A9 en er is plek voor elke fiets van Amstelveen).

Stel me vooral vragen bij de plannen voor Stadshart; de huidige situatie zorgt ervoor dat wij vaker ervoor kiezen om met de wagen gewoon tot Gelderlandplein of A’dam door te rijden i.p.v. hier te winkelen.

Schrijf een reactie
0
+1
29 juni 2020 | 20:16

anoniem

Bij deze een verzoek:
Zou u svp het fietspad tussen Kronenburg en Zonnestein aan de kant van Elsrijk (westkant dus) open kunnen stellen. Er gebeuren HELEMAAL geen werkzaamheden meer, het fietspad is af, netjes belijnd, al het grondwerk is af en alleen een hek en een houten afsluiting maken dat het fietspad dicht is. Hopelijk kunt u het snel openstellen. Dank.

Schrijf een reactie
0
+1
30 juni 2020 | 13:04

Danielle Opdam

@anoniem: het fietspad aan de westkant gaat eind deze week open. De gemeente Amstelveen voert nog wat werkzaamheden uit aan het fietspad van Zonnestein richting Oranjebaan vandaar dat het nog afgesloten is. Het fietspad aan de oostkant gaat op vrijdag 10 juli weer open.

Schrijf een reactie
+1
30 juni 2020 | 13:15

anoniem

Uw antwoord is er een van fietsers pesten. Ik vroeg om het traject Kronenburg-Zonnestein en u antwoordt mij over het traject Zonnestein-Oranjebaan. Met andere woorden het traject Kronenburg-Zonnestein is al een tijdje klaar maar wordt om onverklaarbare redenen gesloten gehouden. Slaat nergens op, ik zou zeggen open het fietspad!

Schrijf een reactie
0
+1
30 juni 2020 | 17:28

anoniem

Beste Daniëlle, U vertelde dat de gemeente Amstelveen bezig is met “nog wat“ werkzaamheden aan het fietspad tussen Zonnestein en Oranjebaan. Wat zijn deze werkzaamheden dan? Het fietspad ziet er door de vele losliggende tegels en de te smalheid niet uit. Dit zelfde fietspad is bij Zonnestein daar met 2 rijstroken geasfalteerd wat over gaat in een smal eenrichtingspad dat behoorlijk verloederd is.

Van mij (wel) een vriendelijke groet,

Roald

Schrijf een reactie
0
+1
1 juli 2020 | 09:44

Danielle Opdam

@anoniem: omdat het fietspad een tijdje buiten gebruik is geweest, gaat de gemeente onderhoudswerkzaamheden, zoals het snoeien van groen en het herstellen van de bestrating, uitvoeren.

Schrijf een reactie
+1
29 juni 2020 | 09:52

CT

Uw focussed zich op het belang van wegvernieuwing echter hebben de prachtige grote volwassen bomen langs de sportlaan hiervoor plaats moeten maken? Deze zorgen voor mooi uitzicht, natuurlijke buffer (geluid, luchtzuivering) tussen woon en werkverkeer en is een huisvestiging voor vele dieren/ vogels. Gaat u hiervoor weer iets serieus terug plaatsen (ik doel niet op enkele grassprieten die ik 3d beelden zie of mini boompjes die pas na jaren op iets lijken)?

Schrijf een reactie
0
+1
29 juni 2020 | 15:06

Danielle Opdam

@CT: Het planten van de bomen wordt door de gemeente Amstelveen uitgevoerd. Wat zij terugplaatsen wordt op dit moment verder uitgewerkt.

Schrijf een reactie
+1
4 juli 2020 | 13:48

CT

@Daniëlle Waar/ bij wie precies kunnen we de informatie over (terug) planten bomen nagaan svp? Heeft u contactgegens voor mij?

Schrijf een reactie
0
+1
4 juli 2020 | 15:25

anoniem

@CT Wat dacht je van het contactformulier op amstelveen.nl?

Schrijf een reactie
0
+1
14 juli 2020 | 18:07

Wendy van der Meulen

@CT: Vragen over het herstel van het groen kunt u mailen naar inzicht@amstelveen.nl. Een collega van de gemeente Amstelveen zal dan contact met u opnemen.

Schrijf een reactie
+1
11 augustus 2020 | 20:32

CT

Beste Wendy, ik zie je bericht nu pas. Dank voor het e-mail adres. Vr. Gr. C.T.

Schrijf een reactie
0
+1
10 juni 2020 | 08:25

CT

Daarbij… verdeling werkzaamheden nemen geen acht aan nachtrust bewoners in de omgeving, neem Sportlaan afgelopen weekend vr/za/zo 5/6/7 juni. alle nachten non stop veel werkzaamheden met veel geluidsoverlast. En overdag was het muisstil..

Het is prachtig dat jullie een informatieve website bouwen om ons te informeren. Maar we zouden het waarderen als jullie de energie stoppen in beter plannen/ spreiden van de overlast. Hier wonen werkende gezinnen.

Schrijf een reactie
0
+1
10 juni 2020 | 07:57

CT

Zijn de waarschuwings-piepjes van de bouwwagens (achteruit rijden) nodig als er geen overig verkeer is??? Dit de hele nacht door horen is om gek van te worden! Houden jullie niet enigzins rekening met de omgeving. Nachtstand oid. Please!!!!

Schrijf een reactie
0
+1
10 juni 2020 | 10:09

Wendy van der Meulen

@CT: We snappen dat die piepjes hinderlijk zijn, maar het is een veiligheidsmaatregel die altijd in acht genomen moet worden om ongelukken op en buiten de bouwplaats te voorkomen. Deze intensieve ombouwperiode naar de definitieve verkeerssituatie gaat helaas gepaard met de nodige hinder. We hopen dat u nog even geduld heeft, eind juli is het meeste werk achter de rug.

Schrijf een reactie
+1
29 juni 2020 | 09:45

CT

Het is dan wel bijzonder dat er hele nachten door wordt gewerkt met veel herrie en er overdag er niks gebeurd?

Schrijf een reactie
0
+1
29 juni 2020 | 14:59

Danielle Opdam

@CT: Ook overdag wordt er bij Sportlaan gewerkt. De werkzaamheden worden in een bepaalde volgorde uitgevoerd waardoor we er helaas niet aan ontkomen dat er nachtwerkzaamheden zijn en dus geluidshinder.

Schrijf een reactie
+1
14 mei 2020 | 09:32

Rob de Werker

Wanneer beginnen de test ritten van lijn 25?

Schrijf een reactie
0
+1
14 mei 2020 | 09:46

Wendy van der Meulen

@Rob de Werker: Naar verwachting in het najaar van dit jaar.

Schrijf een reactie
+1
14 mei 2020 | 23:49

Rai

Kan iemand mij uitleggen waarom het mogelijk was dat na 6 weken graven en bouwen bij Kronenburg en Zonnestein het al weer mogelijk was dat de tram weer kon rijden (testperiode was slechts 2 dagen), maar dat men voor de Sportlaan 6 maanden aan testen nodig heeft. Wat is hier het verschil? Waarom die hele lange testperiode?????

Schrijf een reactie
0
+1
15 mei 2020 | 07:36

anoniem

Rai, dat is omdat het stuk boven de A9 Amstelveen Noord is. In de nieuwe situatie is er zelfs geen halte Stadshart voor de Amstelveenlijn vanuit Amstelveen Zuid.

Schrijf een reactie
0
+1
15 mei 2020 | 11:37

anoniem

@Anoniem: Ik snap je antwoord geloof ik niet. Will je nu aangeven dat in Amstelveen Noord ze veel sneller zijn???? Het hele traject is nog steeds hetzelfde als we aan de oude lijn 51 denken. En op het traject bij Zonnestein Kronenburg kan men wel in 1 dag een test doen. En vervolgens Sportlaan dat er precies hetzelfde uitziet als die andere 2 nieuwe haltes hebben ze meerdere maanden nodig. Ik snap het verschil dus niet.

Schrijf een reactie
0
+1
15 mei 2020 | 11:46

Danielle Opdam

@Rai: De testperiode voor de gehele Amstelveenlijn duurt ongeveer 4 maanden. Eind deze maand hebben we meer informatie over de testperiode en delen we dat op de website.

Schrijf een reactie
+1
15 mei 2020 | 23:41

anoniem

@anoniem, waarschijnlijk moeten ze lijn 25 langer testen omdat dit eerst een sneltram/metro hybride was. tram 5 bleef als tram bijna onveranderd. een ander ding is dat personeel voor de nieuwe trams getraind moet worden (er waren geen nieuwe trams bij lijn 5).

Schrijf een reactie
0
+1
16 mei 2020 | 08:53

anoniem

Dat er überhaupt genoeg nieuwe trams zijn om lijn 25 mee te rijden is ook nog een dingetje.

Schrijf een reactie
0
+1
18 mei 2020 | 14:22

Wendy van der Meulen

@Anoniem: Dat lijkt ondanks de corona-situatie goed te komen. Lees hier de laatste update over de nieuwe 15G trams.

Schrijf een reactie
+1
20 mei 2020 | 07:49

anoniem

@Wendy Bedankt! In ieder geval goed nieuws dat de start van de Amstelveenlijn niet in het geding lijkt te komen.

Schrijf een reactie
0
+1
Wil u dit bericht delen?